lørdag 22. oktober 2011

Dagens prosjekt !

Jeg fortalte tidligere om at jeg hadde bestilt noe som jeg håpet skulle komme i posten om ikke lenge. . .
Det kom i posten i dag morrest ! Hurra Det jeg bestilte meg var masse små spikernagler!

Dagens prosjekt var nemmelig å lage en sengegavl
Jeg har sett så mange flotte i det siste, og fikk lyst til å lage en selv , fremfor å bruke mange tusen kroner på en som ser nesten lik ut. 
Nå er ikke jeg noen maskin , så det vil nok bli synlig at den er hjemmelaget, men er ikke det litt av sjarmen ?


Jeg tok på meg arbeidsbuksa og tok med meg det verktøyet jeg trengte ned i parkeringskjelleren for å starte med prosjektet mitt.


Jeg handlet inn sponplater, skumgummi , lin og skruer å satte igang !



Jeg måtte skjøte sammen 30 cm på den store plata , så da sagde jeg bare av det jeg trengte og laget forsterkninger og en liten ramme på baksiden , som vist under.




Parkeringskjelleren holder god temperatur, så det passet veldig godt å gjøre dette der.




Her har jeg satt sammen de to delene ved hjelp av not og fjær, samt forsterket dette med noen gamle planker.







Skumgummien ble også for smal for gavelen som er 140 cm høy.
Så jeg måtte skjøte også den !




Her er den ferdig trukket opp med skumgummi , da er jeg klar for å trekke den opp med stoff , men først måtte det strøykes og ordnes !
 ( Det er viktig , ikke pent om det blir skrukkete  )

I tillegg valgte jeg å gjøre ferdig gavlen på stua , da det er så skittent i garasjen at jeg var redd linet skulle få
 flekker og bli ødelagt.




Jeg la på plata på stoffet , og festet så knappnåler
langs kanten på hele gavlen. Deretter brukte jeg målbånd og linjal for
å få riktig avstand på alle naglene. Jeg merket på med tusj hvor
alle punktene langt sidene skulle komme.





Når jeg hadde gjort det så slo jeg inn alle naglene
der de skulle være med hammer. 
Da var det kun en ting som gjensto, og det var å trekke
opp stoffet på baksiden av gavlen.



Her ser dere ferdig sengegavl plassert på soverommet hos oss.
Jeg ble kjempefornøyd.  Håper Robert også synes det ble fint ! 




Jeg har frøset litt de siste nettene, det er jo blitt så kaldt om natta ! Så nå ble det flanell og pledd over føttene. Gleder meg til å telle sauer når nattetimene kommer.

I morgen står husvasken for tur her i gården.
 Det var egentlig planen i dag , men kreativiteten kunne ikke vente,
og det er jeg glad for nå !


Håper dere har hatt en fin helg så langt, og at den
fortsetter bra.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...